تبلیغات
بیایید،بخوانید،ببرید - چه کنیم کم خوابی نیاوریم؟؟؟؟؟؟؟
چه کنیم کم خوابی نیاوریم؟؟؟؟؟؟؟
کم خوابی







اتاق خواب یكی از مهمترین قسمت‌های خانه است كه در مباحث انرژی درمانی بسیار زیاد به آن توجه شده است. بزرگسالان حدود یك سوم روز خود را در این اتاق به استراحت سپری می‌كنند در حالی كه كودكان و نوجوانان زمان بیشتری را به تنهایی در اتاق خود سپری می‌كنند. بر همین اساس ضروری است كه مطمئن باشیم اتاقی كه در آن می‌خوابیم و استراحت می‌كنیم، دارای شرایط مناسب برای به آرامش رساندن ما هست یا خیر؟



ورودی

یك اتاق خواب تاریك و به هم ریخته می تواند در شما ایجاد افسردگی، سستی و احساسات منفی كند، به خصوص هنگام خواب كه ذهنتان همچنان بیدار است.

قبل از اینكه وارد اتاق خواب شوید به ورودی آن توجه كنید. بهتر است دری را برای این اتاق در نظر بگیرید كه با چرخش حداقل 90 درجه باز شود. زیرا اگر این مقدار كمتر باشد احساس محدودیت ایجاد می شود. برخی روانشناسان نصب یك  شیء را در این اتاق برای خوش آمدگویی به خودتان پیشنهاد می كنند. این پیام خوش‌آمدگویی می تواند هر چیزی باشد، از یك تابلوی نقاشی گرفته تا عكس، شومینه یا حتی یك قطعه از مبلمان منزل كه خاص و زیباتر از بقیه است. تا آن جایی كه چیدمان اتاق خواب تان اجازه می دهد سعی كنید از به كارگیری رنگ های قرمز یا طلایی در اتاق خواب خودداری كنید. به جای این رنگ ها بهتر است از رنگ های آرام‌بخشی مثل آبی، سبز یا زرد استفاده كنید.

تخت‌خواب

•    تخت‌خواب باید رو به جهت دلخواه و مورد علاقه شما باش  د، طوری كه وقتی دراز می‌كشید قسمتی از اتاق را ببینید كه دوست دارید. ترجیحاً توصیه می‌كنیم كه تخت‌خواب خود را به سمت قبله قرار دهید زیرا این كار اثرات روحی مثبتی دارد و انرژی مثبت به سمت شما هدایت می‌شود.

بهترین جایگاه برای قرارگرفتن تخت‌خواب، جایی‌ است كه از بیرون اتاق دید نداشته باشد و افرادی كه بیرون اتاق خواب در قسمت‌های دیگر خانه هستند قادر نباشند تخت را به راحتی مشاهده كنند.

•    بهتر است تخت تان را طوری قرار دهید كه بتوانید هنگام بیدار شدن و گشودن چشم هایتان به آسانی از آنجا در اتاق را ببینید. مشاهده در از این موضع، به شما احساس اطمینان و قدرت می دهد.

•    دقت داشته باشید تخت شما مستقیم روبه‌روی در نباشد، به طوری كه هنگام خواب وقتی پاهایتان را دراز می کنید، به سوی در اتاق خواب قرار نگیرد زیرا این موقعیت وضعیت مناسبی برای آرامش در خواب نیست.

•    تخت‌خواب باید كمی از زمین ارتفاع داشته باشد كه هوا در فضای خالی زیر تخت جریان یابد.

•    تخت‌خواب باید تا حد امكان از عناصر طبیعی ساخته شده باشد مثل چوب و بامبو. البته اگر علاقه‌مند به تخت‌های فلزی هم هستید، استفاده از آنها مانعی ندارد.

تخت خواب

•    وسایل گرمایشی و الكتریكی را نزدیك تخت‌خواب خود قرار ندهید.

•    تشك‌های آبی به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود چون باعث می‌شود فرد خوابی ناآرام و بی‌ثبات داشته باشد.

•    تخت‌خواب حتماً باید پشت به دیوار قرار بگیرد نه پشت به پنجره، زیرا در این صورت احساس ناامنی برای فرد ایجاد می‌شود.

•    بهترین شكل قرار گرفتن تخت‌خواب، حالتی است كه تخت پشت به دیوار باشد و فرد یا هر یك از زوج‌ها بتوانند به راحتی از هر سمت تخت به آن وارد و از آن خارج شوند.

•    چنانچه قصد دارید از میز پاتختی كنار تخت استفاده كنید، توصیه می‌كنیم حتما این كار را به صورت قرینه در دو طرف تخت انجام دهید و از قرار دادن تنها یك پاتختی در یك طرف تخت خودداری كنید.

درها و پنجره‌ها

•    در و پنجره‌ها نباید در اتاق خواب مقابل هم قرار گرفته شوند زیرا انرژی مثبتی كه از در یا پنجره‌ای وارد اتاق خواب می‌شود از در و پنجره مقابل خارج خواهد شد و تجربه ثابت كرده است همین دلیل باعث بروز بیماری‌هایی در فرد می‌شود.

•    اگر در حمام به اتاق خواب شما باز می شود، بهتر است همیشه در حمام بسته باشد تا به طور ناخودآگاه آرامش و خواب شما مختل نشود.

•    در خصوص دیگر مبلمان اتاق خواب نیز دقت كنید؛ اشیاء تیز را در جهت تخت قرار ندهید. آینه را پای تخت قرار ندهید بلكه آن را با زاویه در كناره های تخت بگذارید. بهتر است تخت شما در جهت تابش نور مستقیم از بالای سر نباشد.

نظم و ترتیب

مرتب بودن اتاق‌ها در ایجاد آرامش بسیار مهم است. به هم ریختگی شما را از خواب راحت محروم می‌كند.

•    سعی كنید از قرار دادن اشیاء مربوط به كارتان مانند كتاب، كاغذ و كامپیوتر در اتاق خواب پرهیز كنید.

•    زیر تخت تان اشیاء و لوازم اضافی انباشته نكنید. اگر تخت تان كشو دارد، تنها لباس‌ها و ملحفه‌های تمیز را در آن نگهداری كنید.

•    وجود كشو‌هایی پر از لباس‌ها و وسایل قدیمی و بدون استفاده در اتاق خواب، سبب می‌شود كه حس كسالت و بی‌حوصلگی به وجود آید.

•    انباشته كردن لباس‌ها روی كمدها یا میز آرایش باعث می شود نتوانید با تمركز و نظم لازم افكار خود را مرتب كنید. اگر و  از ابتدای صبح احساس افسردگی و ناآرامی می كنید.

تخت خواب وآینه

•    سعی كنید لوازم برقی و سیم های بلند آنها را  بیرون از اتاق خواب قرار دهید.

•    از قرار دادن گل و گیاه فراوان در اتاق خواب پرهیز كنید.

•    اگر به علت كمبود جا اتاق خواب شما خیلی مرتب نیست، سعی كنید مكان خواب تان را طوری انتخاب كنید كه كمی از این ریخت و پاش‌ها دور باشد؛ یعنی یك گوشه خلوت و دنج را برای آرامش خود برگزینید.

•   اگر لباسی را در مدت یكسال نمی پوشید بهتر است خود را از شر آن خلاص كنید زیرا لباس هایی كه هیچ‌گاه مصرف نمی شوند انرژی منفی را به خود جذب می كنند. عمل دور انداختن چیزهایی كه به آنها احتیاج ندارید به شما احساس خوبی می دهد.

چیدمان

•    پیشنهاد می شود هر چند وقت یك بار محل تابلوها، عكس ها، وسایل تزیینی و بقیه وسایل را عوض كنید تا انرژی تازه وارد فضا شود؛ تغییر، احساس خوبی را به انسان القا می كند.

•    قاب عكس‌ها و دیگر قاب‌ها در اتاق خواب باید به صورت زوج باشد. چنانچه مجرد هستیدحتماً یك عكس از یك زوج مثلاً پدر و مادر خود را در اتاق خواب خود قرار دهید.

•    آینه در اتاق خواب نباید مقابل تخت‌خواب قرار گیرد و تصویر آن را منعكس كند.

•    آینه نباید طوری قرار گیرد كه نور چراغ‌های روشن داخل خیابان را به داخل اتاق منعكس كند زیرا این مورد به شدت باعث آزار فرد در نیمه شب می‌شود.

•    بهترین حالت قرارگیری آینه مقابل یك منظره زیبا و دوست داشتنی برای فرد است كه این منظره می‌تواند یك عكس باشد.

تجهیزات الكتریكی

وجود وسایل الكتریكی در اتاق خواب به دو دلیل مضر هستند، اولا اینكه این وسایل نقش اصلی اتاق را كمرنگ‌تر می‌كند و ثانیا امواج الكتریكی ساتع شده از آنها برای افرادی كه در اتاق خواب هستند اثر سوء دارد. بنابراین تا حد امكان از قرار دادن وسایلی از قبیل تلویزیون و رادیو در اتاق خواب اجتناب كنید. شما حتی زمانی كه قصد استراحت و خوابیدن در اتاق خواب را دارید گوشی موبایل خود را نیز باید داخل كیف به صورت بی‌صدا یا خاموش قرار دهید.

نورپردازی اتاق خواب نیز باید به صورتی باشد كه ضمن تامین نور كافی برای اتاق، شدت زیادی نداشته باشد.





Admin Logo
themebox Logo